Week 15 – 2013

Zondag 7 april 2013

Toen we vanmorgen naar buiten keken, leek het alsof het weer beter was geworden. Een prachtige helderblauwe lucht en weinig wind…… zou de winter dan toch eindelijk voorbij zijn? En inderdaad, het was vandaag aanmerkelijk warmer dan de afgelopen periode. We hebben zelfs op een terrasje in het zonnetje gezeten, maar helaas bleek achteraf dat we allebei een kop koffie van € 5,80 gedronken hadden……………

Vandaag gingen we weer verder met ons bezoek aan Parijs. Eerst naar Père Lachaise, een begraafplaats van 47 hectare groot! Hier zijn beroemdheden zoals Edith Piaf, de Ierse schrijver Oscar Wilde en Chopin begraven. Ons tweede doel vandaag was de Notre Dame en onderweg daarheen stuitten we ineens op de marathon van Parijs. We hadden een geweldige uitzicht, want we stonden op een brug over de Seine, waardoor we bovenop de marathonlopers keken;  wat een leuk toeval!

Tijdens ons bezoek aan de Notre Dame was er een kerkdienst aan de gang wat er nog een extra dimensie aan gaf. Deze kerk is ook mooi, maar de Sacre Coeur sprak me gisteren toch veel meer aan, waarschijnlijk door de prachtige mozaïeken.

Morgen gaan we weer richting terug, eerst nog een bezoek aan Brugge of Leuven in België en dan zijn we woensdag weer thuis. Dat moet ook wel, want twee dagen later nemen we deel aan een weekendje met camperaars die dezelfde camper hebben zoals wij, nl. de Volkswagen Exclusive. Ja, ja, het is wat als je niet meer werkt, we hebben het zó druk met onze vakanties en weekenden! 😉

Maandag 8 april 2013

Route: Parijs, Crepy-en-Valois, Soissons, St.Quintin, Cambrai, Valenciennes, Leuven, Diest. Totaal 410 km.

Vandaag zijn we weer richting Nederland gegaan. We willen morgen nog wat gezellige Belgische stadjes bezoeken, zoals Leuven en Diest. De camperplaats die we in de gids hadden gevonden in Leuven bleek echter niet meer te bestaan en we moesten toen op zoek naar een andere. Dan maar doorrijden naar Diest, waar volgens de campergids een camperplaats naast het zwembad zou zijn. Niet dus….., gelukkig wees iemand in het zwembad ons naar een nieuwe camperplaats aan de andere kant van de weg. Niet gratis, maar heel erg veilig achter een groot hek dat we zelf op slot konden doen. Morgen gaan we Diest bekijken.

Dinsdag 9 april 2013

Route: Diest, Valkenswaard, Eindhoven, Lunteren. Totaal 180 km.

Het regende vanmorgen en we hadden geen zin om Diest in de nattigheid te bekijken. We komen hier vast nog wel eens een keertje. Op naar huis dan maar!

We hebben een leuke week gehad, maar totaal anders dan we van plan waren. De plannen werden steeds ter plekke gewijzigd, van Winterswijk, naar de zon en uiteindelijk belandden we in Parijs. We hebben er van genoten. Nu op naar onze volgende vakantie van 27 mei tot 27 juni naar Engeland en Wales. Ik hoop jullie dan weer op deze website te treffen. Tot dan!